17 September 2012

Please 'Hit me'..

...with a lot of tips and good idea’s to see and visit in and around Copenhagen. 

In about a month time we are going to Denmark for a week. We have rented a summerhouse in Gilleleje (north of Sjælland) but I am not that well known there and haven’t been to Copenhagen for years now, so I would love to get a lot of tips from you out there. I know I have a lot of readers from Denmark so I hope you can help me. 

I am looking for special shops; modern and retro/vintage, places for kids, good cafés and restaurants, markets? Anything really.

8 comments:

  1. Mit yndlingsspisested i Kbh. er en forkostsalatbar som hedder Encke & Deurs - Vesterbrogade 204.
    De lukker vist kl. 16 og er mest et take-away-sted, men der er et bord og 4 stole, så man kan altså godt spise der! Ellers kunne det måske bruges en dag hvor man skal på en lille udflugt... jeg må bare sige at jeg elsker det sted : ) Maden er vildt god. Sidst jeg var i Kbh. gik jeg 4 km. ud for at spise der og bagefter 4 km. tilbage.. så meget trak det i mig! Deres kager er også fantastiske!!
    Ha' en dejlig tur til DK : )

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Snullemor, Tak for dit tip. Det lyder til at være lige noget for os. Elsker salater og kager går jeg heller ikke gerne udenom. Adressen kommer afgjort i min lille rejsebog.

      Delete
  2. This looks lovely! I want to visit! Ada :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. It really is a nice city, you should defently visit one day Ada.

      Delete
  3. Jeg tænker du ved hvor Liebe, Retro Villa, Butik Akimbo, Frk. NØ og Husflid (ved Trianglen på Østerbro) ligger, og ellers er kvarteret omkring "Strædet" (parallelt med Strøget, fyldt med gode butikker.
    Der ligger en fin vintagetøjbutik på Jagtvej på Østerbro. På hjørnet af Hesseløgade og Jagtvej. Den hedder "Child Care". De gør sig blandt andet i festkjoler. I Fælledparken lige overfor indvies en ny legeplads i weekenden, som skulle være rigtig fin, og ellers er der tårnlegepladsen i Fælledparken lige nedenfor Riget, med de smukke irgrønne legetårne.
    Bryggen er også et fint sted af besøge med efterhånden en del caféer og butikker.
    Du kan evt. tilmelde dig den app, der hedder Bownty, så får du tilbud på brunches, café- og restaurantbesøg og meget andet til halv pris og billigere.
    Glæder mig til at se, hvad folk skriver til dig. Det er altid sjovt at få nye idéer til, hvor man skal gå hen i sin by :-)
    Knus fra Kate

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du har ret Kate, dem kender jeg lige, men så holder det også op. Mange tak for alle dine tips. De kan afgjort bruges og bliver skrevet i min rejsebog. Glæder mig meget til at se en masse nye ting i københavn.

      Delete
  4. Lousiana... Bare naturen rundt om museet er fantastisk(0:

    ReplyDelete

Feel free to leave a comment. I would love if you would. You can write in English, Dutch or Danish, (Swedish, Norwegian, German or French I will understand as well but can't write it myself)