24 February 2011

What to or not to buy!

After 5 days in Denmark with a lot of good Danish food and a family-reunion, I am back in Holland and ready to continue all my projects that I have.
But first I want to show some of the fabrics that I found in Denmark.

They have this really great shop there with so many different kinds of fabrics. I am so lucky that there is one very close to my parents, and I go there every time I am there. It has been there for as long as I can remember. First under another name and now the last many years as ‘Stof og Stil’. I remember when I was younger and went there to find some fabric, it wasn’t very modern fabrics that they had. It was always leftovers from different companies.
But today it’s very different and I just don’t know where to look and what to buy or rather what not to buy, because they have so much great fabric. I could have use a fortune there (more than I already did) and I could find reasons to buy much more, but I am no millionaire and there is a limit for me unfortunately.  
But do you know the feeling that when you are far away from home, and you see something you really like, and you know you can’t buy it at home. Something is happening inside of you. You argue and discus it with yourself and you just have to buy it, because you never know if you get that chance again? So all you Danish people!, maybe you don’t share my feelings about this shop, because you can go there more often, but I know that I can’t find fabrics like that here and not for same price and that makes it special for me and my customers here in Holland.

8 comments:

  1. Stof og Stil er virkelig blevet en fin butik. Jeg kan godt forstå du blev nødt til at hamstre. Det dejlige for dig er, at dine danske stoffer er helt unikke for folk i Holland:-). Glæder mig til at se, hvad du får ud af dem.
    Tak i øvrigt for din lille hilsen på min blog. Jeg fortæller alle om din skønne stil og naturligvis din net-shop. Jeg synes det du laver er lige i øjet:-)

    ReplyDelete
  2. Jeg kan sagtens forstå dig; hellere komme hjem med for meget, end med for lidt :o)

    Stof og stil ER et fantastisk sted og jeg kan stadig genkalde mig den der hypede nøøøøj fornemmelse jeg havde den første gang, jeg kom der og var ved at gå bagover af begejstring.

    Skønne, skønne ting du laver! Hvor ligger din fysiske butik? Jeg skal muligvis til Amsterdam i forbindelse med påsken, så hvis det er der, vil jeg da helt klart lægge vejen forbi :o)

    ReplyDelete
  3. Hej Heidi, Jeg har desværre ikke en fysisk butik. Det hele bliver solgt gennem nettet og i nogle få butikker her i Holland, men de ligger desværre heller ikke i Amsterdam.

    ReplyDelete
  4. Ja, jeg skal lære meg til å sette mer pris på Stoff og Stil ;)

    Det er også deilig å komme inn hit og få masse inspirasjon og glade farger :)

    ReplyDelete
  5. O wat een fijne stofjes. De scooters zijn top! Helaas geen stof og stil in Kopenhagen waar ik graag kom maar stof2000 is ook een fijn alternatief. Suus

    ReplyDelete
  6. Hej igen,
    Det var da ærgerligt. Tak for dit svar :o)

    ReplyDelete
  7. Sikke skønne stoffer du har fået købt.

    Jeg er heldigvis så heldig ikke at bo mange km fra en stof og stil, så jeg køber lidt af gangen ;-)

    God søndag

    Marlene

    ReplyDelete
  8. Tillykke med din indbringende tur til DK.

    Ja, S+S har virkelig oppet sig de senere år og har et eksellent udvalg nu.
    Men dyrt for os, der bor tæt på.

    Og sikke en lækker blog, du har!

    Glædelig mandag.
    Kirsten

    ReplyDelete

Feel free to leave a comment. I would love if you would. You can write in English, Dutch or Danish, (Swedish, Norwegian, German or French I will understand as well but can't write it myself)